ضریب تعیین تعدیل شده
adj= 379/0
خطای استانداردبرآورد
۹۵۴۳۸/۱۰ SE=
تحلیل واریانسANOVA
۳۳۵/۵ F=
سطح معناداری
۰۰۰/۰ Sig=
همانگونه که درجدول فوق ملاحظه می شود درمرحله ی یاز دهم ازرگرسیون پس رونده ،ضریب تعیین و ضریب تعیین تعدیل شده متغیر وابسته گرایش به پژوهش بامتغیر های مستقل (به کاررفته دراین مرحله)،۴۶۶/۰ =محاسبه شدکه بدین معناست که متغیرهای مذکور فقط توانسته اند۶/۴۶درصد از واریانس متغیر وابسته راتبیین نمایند،بنابراین مدل رگرسیون قادراست۶/۴۶درصد ازداده ها رابرازش دهد.ضریب تعیین تعدیل شده،۳۷۹/۰adj=محاسبه شد که نشان می دهد متغیرهای مستقل مذکور توانسته اندفقط۹/۳۷درصد از تغییرات متغیر وابسته گرایش به پژوهش را تبیین کنند،مابقی این تغییرات ۱/۶۲درصدکه به مجذورکمیت خطا معروف است تحت تاثیرمتغیرهای خارج از مدل مرحله سیزدهم معادله رگرسیون روش پس رونده
براساس داده های جدول بالا ضریب رگرسیونی گرایش به پژوهش ومتغیرهای مستقل سن۳۸۳/۰،جنسیت۳۵۳/۰- ،درآمدماهیانه۰۵۱/۰-،رشته ی انسانی۲۸۰/۰،رشته کشاورزی۲۴۴/۰، رشته ی فنی مهندسی۲۰۵/۰، رشته علوم پایه۰۷۴/۰-، مقطع تحصیلی۴۲۱/۰-،تحصیلات مادر۰۶۸/۰-،مالکیت منزل۱۴۶/۰، ساعات مطالعه۳۸۷/۰، هزینه خرید کتاب۳۴۹/۰، شرکت در همایش علمی۲۹۷/۰،انجام تحقیق۰۹۵/۰،پاسخگویی امکانات۱۸۸/۰،جستجووکنکاش۳۴۹/۰،نظرازمشاورین۱۸۱/۰،علاقه به تحصیل۴۴۰/۰-می باشد که بیشترین تاثیرات به ترتیب مربوط به ساعات مطالعه ،سن، هزینه خرید کتاب، جستجو و کنکاش، شرکت در همایش علمی، رشته ی انسانی، رشته ی کشاورزی،رشته ی فنی مهندسی بوده است، به عبارتی متغیرهای ذکرشده بیشترین سهم درتبیین گرایش به پژوهش داشته اند.
جستجو وکنکاش۳۴۹/۰+خرید کتاب۳۴۹/۰+ سن۳۸۳/+ ساعات مطالعه۳۸۷/۰=(گرایش به پژوهش) Zy 205/0+رشته کشاورزی۲۴۴/۰+رشته ی انسانی۲۸۰/۰+شرکت در همایش علمی۲۹۷/۰+ ۰۹۵/۰+منزل۱۲۲/۰+پاسخگویی امکانات۱۸۸/۰+نظرازمشاورین۱۸۱/۰+رشته فنی مهندسی
تحصیلات مادر۰۶۸/۰-درآمدماهیانه۰۵۱/۰-رشته علوم پایه۰۷۴/۰- انجام تحقیق
مقطع تحصیلی۴۲۱/۰-علاقه تحصیل۴۴۰/۰-جنسیت ۳۵۳/۰-
جدول ۴-۱۰۳:جدول ضریب آزمون تحلیل رگرسیون گرایش به پژوهش ومتغیرهای مستقل تحقیق مرحله سیزدهم
متغیرهای مستقل
ضرایب استاندارد نشده
ضرایب استانداردشده
t
ْSig
B
SE
Beta
مقدارثابت
۱۱۹/۸۲
۳۹۹/۲۲
———
۶۶۶/۳
۰۰۰/۰
سن
۱۵۸/۱
۳۰۲/۰
۳۸۳/۰
۸۲۸/۳
۰۰۰/۰
جنسیت
۷۸۰/۹-