)multiple indicators and multiple auses(
دوم: پاک کردن مشخص کننده های مشکل زا (یعنی مشخص کننده های با خطای استاندارد بالا)
سوم: تعیین تناسب مشخص کننده های باقی مانده با مدل MIMIC. تغییر شاخص ها در صورت لزوم
چهارم: ارزیابی بیشتر اعتبار خارجی ( یعنی آزمون رابطه بین شاخص RE و دیگر ساختارهای مرتبط)، در صورت لزوم اعمال آخرین تغییرات در شاخص
انتخاب افراد مناسب
مشخص کرده حیطه مقادیر
انتخاب ابزار مناسب
پالودن شاخص ارزش ویژه خرده فروشی
شاخص RE
شکل ۲-۴: مراحل استخراج شاخص های ارزش ویژه (آرنِت، لاوِری و مِرس،۲۰۰۳)
در کانادا کولینز- دُد و لیندلی[۱۴۱] در سال ۲۰۰۳ بیان کردند که تصویر فروشگاه پویاتر و پیچیده تر از وابسته های محصول است. آنها به این نتیجه رسیدند که برند فروشگاه تحت تأثیر توسعه برند قرار دارد، و ویژگی های مثبت فروشگاه می تواند موجب افزایش آگاهی و ایجاد ادراکات مثبت از برند فروشگاه گردد. یک رابطه قوی میان فروشگاه و تصویر برند فروشگاه یکی از ابزارهای اساسی برای موفقیت استراتژی تمایز می باشد.
سِمیژِن و دیگران[۱۴۲] در سال ۲۰۰۴ به وجود یک رابطه خطی و مستقیم میان ویژگی ها و تصویر فروشگاه و برند فروشگاه در فروشگاه های زنجیره ای خواروبار داچ[۱۴۳] و مجموعه ای از محصولات که به منظور نشان دادن سطوح و انواع متفاوت از ریسک مشتری انتخاب شده بودند، پی بردند. تحقیق آنها بیان می کرد که پیشرفته بودن، قوی بودن و پایدار بودن یک تصویر فروشگاهی می تواند تفاوت و تمایز در بین فروشگاه های دیگرر ایجاد نماید و سودآوری برند فروشگاه را مشاهده کرد.
وَهی و پاسوان[۱۴۴] در سال ۲۰۰۶ دریافتند که فضای فروشگاه و کیفیت فروشگاه به طور مستقیم ادراکات مشتری از کیفیت برند فروشگاه را تحت تأثیر قرار می دهد، اگرچه این تحقیق بیان می کرد که همخوانی میان برندهای ملی و تصویر فروشگاه می تواند یک تأثیر منفی بر کفیت ادراک شده از برند فروشگاه داشته باشد. محققین بر این عقیده بودند که موضوع مورد تحقیق آنها، لباس، فرایند خرید پیچیده تر و حساستری نسبت به قیمت در مقایسه با خریدهای روزمره خواروبار دارد، و همچنین درجه بالایی از ریسک اجتماعی را متحمل می گردد.
محقق یا محققین | مکان تحقیق | هدف |
Prokopis K. Theodoridis &Kalliopi C. Chatzipanagiotou ۲۰۰۸ |
یونان | آزمون رابطه ای عملیاتی بین ویژگی های تصویری فروشگاه و رضایت مشتری بررسی پایداری رابطه های ساختاری بین ویژگی های تصویری فروشگاه و رضایت مشتری در بین گروه های مختلف مشتریان |
Bernhard Swoboda, Frank Haelsig, Hanna Schramm-Klein, Dirk Morschett,2009 | آلمان | بررسی تأثیر درگیری مشتری بر ادراک از ویژگی های خرده فروشی که ارزش ویژه برند خرده فروشی را با در نظر گرفتن خرده فروشی به عنوان برند تحت تأثیر قرار می دهند |
Jungmi Oh, Susan S. Fiorito, Hira Cho, Charles F. Hofacker,2008 | آمریکا | بررسی دو عامل طراحی فضای فروشگاه در مورد تصویر فروشگاه و انتظارات مشتریان از کیفیت کالاها |
Omer Torlak, Cevahir Uzkurt and Mu ¨ jdat O ¨ zmen,2010 | ترکیه | تعیین تفاوت میان ابعاد کیفیت خدمات در سوپرمارکت ها و فروشگاههای تخفیف دار |
Anne-Sophie Binninger,2007 | فرانسه | بررسی تأثیر رضایت از برند و وفاداری به آن بر وفاداری به فروشگاه بررسی نقش محصولات با برند فروشگاه بر رابطه بین رضایت از برند و وفاداری به آن |