حدود یک
بسیار خوب
شاخص برازش تطبیقی
CFI
۹۴/۰
۹۰/۰<
بسیار خوب
شاخص برازش نسبی
RFI
۹۲/۰
۹۰/۰<
بسیار خوب
شاخص برازش اضافی
IFI
۹۴/۰
۹۰/۰<
بسیار خوب
شاخص برازندگی
GFI
۹۳/۰
۹۰/۰<
بسیار خوب
برازندگی تعدیل یافته
AGFI
۹۲/۰
۹۰/۰<
خوب
۴-۷) جمعبندی و خلاصه فصل چهارم
در فصل حاضر به تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده پرداخته شده است. در ابتدا بخش اول پرسشنامه که شامل سوالات جمعیت شناختی است در قالب آمار توصیفی تجزیه و تحلیل و ارائه شده است. در مرحله نخست با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تأییدی در نرم افزار LISREL اقدام به بررسی روایی ابزار جمعآوری داده ها گردید که نتایج این تحلیل حاکی از برخورداری از روایی ابزار مورد استفاده میباشد. در بخش تحلیل داده ها ابتدا با بهره گرفتن از آزمون t تک نمونه ای به بررسی وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با ۳ پرداخته شد که برای هر تمامی سازهای اصلی تحقیق این تفاوت معنادار تشخیص داده شد. سپس با بهره گرفتن از آزمون کلموگورف-اسمیرنوف نرمال بودن تمامی متغیرها تایید گردید و با توجه به نرمال بودن ضریب همبستگی پیرسون جهت سنجش روابط میان متغیرها مورد استفاده واقع گردید که رابطه میان تمامی متغیرها پذیرش گردید. در نهایت با اطمینان از رابطه معناداری بین متغیرها با بهره گرفتن از مدلسازی معادلات ساختاری اقدام به آزمون فرضیات شد. با در نظر داشتن این نکته که نباید تنها به بررسی روابط بین متغیرها بسنده کرد به بررسی برازش مدلهای بکار رفته در تحقیق پرداخته شد. نتایج حاصله بیانگر تایید تمامی فرضیات (به غیر از یک مورد) و برازش مطلوب مدل مورد بررسی میباشد.
ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی استفاده گردید.
فصل پنجم
بحث، نتیجهگیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
گامهای نهایی تحقیق، از اصلیترین و بنیادیترین مراحل انجام آن میباشند. تجزیه و تحلیل دقیق و نتیجهگیری درست از دادهها و اطلاعات جمع آوری شده، بدین دلیل که مبنایی برای برنامهریزیهای آتی در سازمان و یا جامعهی مورد تحقیق قرار میگیرند، از اهمیت دو چندانی برخوردار میباشند. در واقع نتیجههای به دست آمده، باید آن چنان مستند و قابل تشریح باشند که جامعهی مورد تحقیق به درستی و صحت آنها اعتماد داشته تا برای اصلاح نواقص و کاستیها با توجه به نتیجههای به دست آمده، برنامهریزی جامعی انجام داده و به نتیجههای قابل پیشبینی دست یابند. در فصل حاضر ابتدا خلاصه نتایج ذکر میشود، سپس در ادامه به بحث و نتیجهگیری در مورد نتایج به دست آمده پرداخته و نتایج تحقیق حاضر را با سایر تحقیقاتی که در حوزههای مرتبط با موضوع تحقیق حاضر صورت گرفته مقایسه خواهد شد. در قسمت بعدی نیز پیشنهاداتی را جهت بهبود وضعیت متغیرهای مورد بررسی و همچنین بهبود تأثیر آنها بر یکدیگر ارائه خواهد شد. پس از ارائه پیشنهاداتی در خصوص پژوهشهای آتی، در نهایت این فصل با ذکر محدودیتهایی که پیش روی انجام این پژوهش وجود داشت به پایان خواهد رسید.
۵-۲) نتایج تحقیق
پژوهش حاضر در پی بررسی تأثیر شدت رقابت و نقش آن در کسب مزیت رقابتی با مد نظر قرار دادن نقش میانجیگری قابلیت بازاریابی در شعب بانک صادرات شهرستان تهران بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران و کارشناسان شاغل در شعب بانک صادرات شهرستان تهران میباشد. از آنجایی که با توجه به بررسی صورت گرفته و با توجه به روابط مد نظر در تعیین حجم نمونه آماری، تعداد افراد نمونه آماری با توجه به برابر ۳۰۷ تعیین گردید که جهت اطمینان از بازگشت این تعداد پرسشنامه و با توجه به این امر که همواره تعدادی پرسشنامه برگشت داده نشده یا ناقص میباشند؛ لذا تعداد ۳۵۰ پرسشنامه میان مشتریان توزیع گردید و در نهایت تعداد ۳۱۱ پرسشنامه کامل و قابل قبول بازگشت داده شد (نرخ بازگشت ۸۸%) و وارد فرایند تجزیه و تحلیل آماری گردید. در ضمن باید اشاره نمود که پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و به لحاظ نوع روش در طبقه تحقیقات توصیفی همبستگی قرار میگیرد. روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت تصادفی ساده بوده است. هدف اصلی تحقیق حاضر همانگونه که بیان گردید بررسی تأثیر شدت رقابت و نقش آن در کسب مزیت رقابتی با مد نظر قرار دادن نقش میانجیگری قابلیت بازاریابی در شعب بانک صادرات شهرستان تهران میباشد که با توجه به این که یان و همکاران در سال ۲۰۱۴ قابلیت بازاریابی را در بردارنده چهار عنصر ارتباط با مشتری، خدمت به مشتری، اثربخشی فعالیتهای پیشبرد فروش و تحقیقات بازاریابی دانستند؛ لذا میتوان اهداف فرعی پژوهش حاضر را به صورت زیر بیان نمود: