۱-۱۰-۱) نوع روش تحقیق
با توجه به اینکه پژوهش حاضر از فصول مختلفی تشکیل شده است لذا روش تحقیق نسبت به فصول با روند مطالعاتی- تحلیلی به تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات پرداخته است و در نهایت جمعبندی حاصله را در طرحی استفاده نموده است.
برای بخش مبانی نظری از شیوه های تحلیلی-توصیفی و برای بخش طراحی معماری از شیوه مطالعات میدانی و پیمایشی استفاده شده است.
۱-۱۰-۲) روش گرد آوری اطلاعات
کتابخانهای- میدانی
در بخش کتابخانهای با مراجعه به کتابها، نشریات، پایان نامهها و دیگر ابزارهای مرتبط به موضوع به گردآوری اطلاعات پرداخته شده است.
جمعآوری اطلاعات میدانی نیز با مراجعه به محل و تکمیل اطلاعات پایه صورت گرفته است.
۱-۱۰-۳) ابزار گردآوری اطلاعات
- کتابها و نشریات، پایان نامههای مرتبط با موضوع، اینترنت
- حضور در محل، مصاحبه و مشاهدات عینی و عکاسی و …
۱-۱۰-۴) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
- انتخاب سایت مورد نظر و بررسی دسترسیهای منطقه در ارتباط با طرح
- گرداوری داده های لازم در مورد سایت و بررسی نیازها و مشکلات آن
- مطالعات اقلیمی سایت
- تجزیه و تحلیل ویژگیهای کالبدی سایت جهت طراحی
- استخراج برنامه فیزیکی طرح با توجه به نیازهای خاص منطقه
- بررسی و مطالعه کامل نمونههای موردی و گردآوری شده
- تدوین آلترناتیوهای طراحی با توجه به نمونهها و اهداف طرح با ساخت ماکتهای اتود و ترسیمات مختلف طراحی
- تدوین طرح نهایی و ترسیم احجام و نقشههای مربوطه طرح
- در نهایت ارائه طرح نهایی با بهره گرفتن از نرم افزارهای Auto Cad، ۳d Max، V-ray، Photoshop Word,.
s
شکل(۱۰-۱۶): پوستر«یک»
شکل(۱۰-۱۷): پوستر«دو»
شکل(۱۰-۱۸): پوستر«سه»
فهرست منابع
منابع فارسی
آراسته، حمیدرضا، عبدالرحیم نوهابراهیم و علیرضا مطلبیفرد، ۱۳۸۸و۱۳۸۹، بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران، نشریه راهبرد فرهنگ، شماره۸و۹: ۲۰۳-۲۱۹.
آزاد، اسدلله، ۱۳۸۱، دایره المعارف کتابداری و اطلاعرسانی، جلد۱، ویراستار دکتر عباس حری، تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
آهنگرسرویس، فائقه، ۱۳۹۰، طراحی مرکز تحقیقات تکنولوژی معماری با رویکرد انطباقپذیری با شرایط محیطی و عملکردی، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری، استاد راهنما: مازیار آصفی، تبریز، دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
آیتاللهی، حبیبالله، ۱۳۹۱، مقاله «مروری بر تاریخ نگارگری ایرانی-اسلامی»، در کتاب «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی(مجموعه مقالات و درستگفتارها)»، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری«متن»، ص۲۵-۳۴.
ایزوتسو، توشیهیکو، ۱۳۶۰، ساختمان معنایی مفاهیم اخلاقی-دینی در قرآن، ترجمه: فریدون بدرهای، انتشارات قلم.
ابراهیمیدینانی، غلامحسین، ۱۳۹۱، مقاله «رویکرد حکمت اشراق به هنر اسلامی»، در کتاب «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی(مجموعه مقالات و درستگفتارها)»، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری«متن»، ص۸۲-۹۳.
ابوالقاسمی، لطیف، ۱۳۷۴، معماری ایران در سخن چهار نسل از معماران صاحبنظر، مجله آبادی، شماره۱۹: ۴-۴۶
اتینگهاوزن، ریچارد و الگ گربار، ۱۳۷۸، هنر و معماری اسلامی، ترجمه: یعقوب آژند، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
احمدی، خدابخش و همکاران، ۱۳۸۹، بررسی میزان شناخت مشاوران و روانشناسان از اصول اخلاق حرفهای، نشریه تازهها و پژوهشهای مشاوره، جلد۹، شماره۳۴: ۴۹-۶۷.
اردلان، نادر و لاله بختیار، ۱۳۸۰، حس وحدت(سنت عرفانی در معماری ایرانی)، ترجمه: حمید شاهرخ، اصفهان: نشر خاک.
اعوانی، غلامرضا، ۱۳۷۵، حکمت و هنر معنوی(مجموعه مقالات)، تهران: انتشارات گروس.
اقبال، عباس، ۱۳۷۸، تاریخ مغول، تهران: امیرکبیر.
اکبری، فاطمه و همکاران، ۱۳۸۹، معرفت روحانی و رمزهای هندسی، نشریه علمی پژوهشی پژوهشنامه زبان و ادب فارسی(گوهر گویا)، سال چهارم، شماره۱، پیاپی۱۳: ۱-۲۲.
اکرمی، غلامرضا، ۱۳۸۲، تعریف معماری گام اول آموزش(چالشها و تناقضات)، نشریه هنرهای زیبا، شماره۱۶: ۳۳-۴۸.
البوزجانی، ابوالوفا محمدبنمحمد، ۱۳۷۶، هندسه ایرانی(کاربرد هندسه در عمل)، ترجمه: علیرضا جذبی، تهران: انتشارات سروش.
الاسعد، محمد، ۱۳۷۶، کاربردهای هندسه در معماری مساجد، ترجمه: سعید سعیدپور، فصلنامه هنر، شماره۳۳: ۳۴-۵۳.
السعید، عصام و عایشه پارمان، ۱۳۷۷، نقشهای هندسی در هنر اسلامی، ترجمه: مسعود رجبنیا، چاپ دوم، تهران: انتشارات سروش.
امامیجمعه، سیدمهدی، ۱۳۹۱، مقاله «رویکرد حکمت متعالیه به هنر اسلامی»، در کتاب «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی(مجموعه مقالات و درستگفتارها)»، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری«متن»، ص۹۵-۱۲۸.
امیرکبیری، علیرضا و سهیلا داروئیان، ۱۳۹۰، برداشتهای اخلاق حرفهای مدیران در کسب و کارهای کوچک و متوسط، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال ششم، شماره۱: ۸۴-۹۴.
انصاریان، حسین، ۱۳۸۲، زیباییهای اخلاقی، قم: انتشارات دارالعرفان.
انوری، حسن، ۱۳۸۱، فرهنگ بزرگ سخن، چاپ اول، جلد اول، تهران: انتشارات سخن.
انوری، حسن، ۱۳۸۲، فرهنگ بزرگ سخن، چاپ دوم، جلد هشتم، تهران: انتشارات سخن.
بانیمسعود، امیر، ۱۳۸۸، معماری معاصر ایران در تکاپوی بین سنت و مدرنیته، چاپ اول، تهران: نشر هنر معماری قرن.
بحرینی، نسرین، ۱۳۸۹، مقاله «مبانی اخلاقی آزمونسازی در نظام آموزشی ایران»، در کتاب «اخلاق کاربردی در ایران و اسلام»، به اهتمام: احدفرامرز قراملکی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، صص۷۳-۹۷.
بروک، اریک، ۱۳۸۷، نقوش هندسی اسلامی، ترجمه: بهروز زبیحیان، تهران: انتشارات مازیار.
بزرگمهری، زهره، ۱۳۷۱، هندسه در معماری، تهران: انتشارات سازمان میراث فرهنگی.
بلخاریقهی، حسن، ۱۳۹۰، هویت معنایی و معنوی معماری، نشریه اطلاعات (حکمت و معرفت)، شماره۶۹: ۱۳-۲۰.
بلخاریقهی، حسن، ۱۳۸۸، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی. چاپ اول. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری سوره مهر.
بلخاریقهی، حسن، ۱۳۸۴، جایگاه کیهانشناختی دایره و مربع در معماری مقدس (اسلامی)، نشریه هنرهای زیبا، شماره۲۴: ۵-۱۴.
بلوم، جاناتان و دیگران، ۱۳۸۹، تجلی معنا در هنر اسلامی، ترجمه: اکرم قیطاسی، چاپ اول، تهران: انتشارات سوره مهر.
پژوهش های پیشین درباره طراحی معماری پژوهشکده اخلاق حرفه ای در شهر ...